بازار سهامبورس ایرانتحلیل بورس ایرانمحصولات شيميايي

تحلیل تکنیکال شکربن

جدیدترین تحلیل و سیگنال شرکت کربن ایران

تحلیل تکنیکال شکربنتحلیل تکنیکال نماد شکربن

عنوان توضیحات
نام شرکت شرکت کربن ایران
نماد شکربن
سال تاسیس 1351
سال عرضه اولیه 1373
سهامداران عمده شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی 43 درصد
موضوع فعالیت محصولات شیمیایی
محصول شرکت دوده
تاثیر دلار بر نرخ فروش شرکت هرچند نوسانات نرخ ارز بر بخش صادراتی درآمد شکربن موثر است اما در بهای تمام شده محصولات و خرید مواد اولیه نیز اثر مستقیمی خواهد داشت.
مهم ترین هزینه های شرکت مواد اولیه

 شرکت کربن ایران (شکربن)

در سال ۱۳۵۱ به منظور تأمین کربن بلک مورد نیاز صنعت تایر و لاستیک با مشارکت شرکت کابوت آمریکا (CORPORATION CABOT) با ظرفیت سالیانه ۱۶۰۰۰ تن آغاز به کار نمود و در سال ۱۳۷۳ با احداث واحد جدید ظرفیت اسمی خود را به ۳۶۰۰۰ تن افزایش دادو و در اسفند ماه سال 1373 در بورس اوراق بهادار تهران پذيرفته شده است.

شرکت کربن ایران از شرکت‌های وابسته به شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی می‌باشد.

محصولات و فعالیت اصلی  سهم شکربن

تولید انواع دوده صنعتی

عوامل موثر بر هزینه شرکت کربن ایران

حدود 80 درصد بهاي تمام شده محصولات توليدي اين شركت را انواع روغن (مواد اوليه) تشكيل مي دهند لذا تغيير قيمت مواد اوليه در اثر تغيير قيمت فرآورده هاي نفتي ، تغيير بهاي جهاني نفت خام و تغييرات نرخ ارز ، افزايش نرخ حامل هاي انرژي و هزينه حمل مواد اوليه و تورم ساليانه، نوسانات زيادي به قيمت تمام شده توليدات اين شركت وارد مي سازد . مواد اولیه مورد نیاز جهت تولید از مراکز اصلی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها بر اساس قیمت پایه و در برخی موارد رقابت بین خریداران و عمدتاً از طریق بورس انرژی و یا خرید مستقیم انجام می‌گردد.

تاثیر نرخ دلار بر نماد شکربن

نرخ مواد اوليه بر اساس قيمت جهاني فرآورده و نرخ دلار نيمايي محاسبه مي گردد لذا با افزايش تورم ساير هزينه هاي سربار (بجز مواد اوليه) با افزايش مواجه خواهد شد ولي به دليل سهم اثربيش از 80 درصدي مواد اوليه در بهاي تمام شده واحد توليد اثر تثبيت قيمت دلار باعث اثر ثابت ماندن تقريبي قيمت فروش محصولات و عدم افزايش متناسب درآمد با نرخ واقعي تورم میگردد.

سایر عوامل تاثیر گذار و ریسک های شرکت کربن ایران

تداوم جنگ روسيه با اوكراين و وضعيت بلاتكليف تامين انرژي اروپا و تقابل اقتصادي آمريكا با روسيه و چين باعث كاهش رشد اقتصادي جهاني و پيش بيني براي ركود اقتصادي مي شود. در چنين شرايطي بيشترين ريسك متوجه كاهش مصرف مواد اوليه در سطح جهاني به معني كاهش تقاضا و تاثير منفي بر عملكرد خواهد بود.

تناسب افزايش يا كاهش قيمت مواد اوليه و ساير هزينه قيمت فروش.

 تغيير بهاي انرژي مصرفي صنايع كشور و يا كاهش يارانه انرژي باعث افزايش بهاي تمام شده محصول و تحت تاثير قرار دادن حاشيه سود خواهد شد.

نوسانات برق طي تابستان.

 افزايش قيمت لوازم يدكي و مصرفي افزايش حقوق و دستمزد و انرژي و حمل مواد اوليه و تورم نيز در افزايش بهاي تمام شده محصولات تاثيرگذار مي باشد.

بیشتر بخوانید : تحلیل تکنیکال شکلر

آپارات ما : Atran Trade

YouTube : Atran Trade

علی جلیل‌پور

علی جلیل‌پور هستم دیجیتال مارکتر و مدیر دایرکتوری تولیدکنندگان کالای باکیفیت داخلی و مدیر هایپر کالای آل‌ور‌سنتر که به تولیدکنندگان کمک میکنم با بهره‌مندی از ابزارهای #دیجیتال_مارکتینگ_مبتنی_بر_هوش_مصنوعی به #رتبه_اول_گوگل برسند و از افزایش فروش مستمر لذت ببرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا